Dacă ne uităm la noua peliculă a fraţilor Coen, „A Serious Man“, care spune povestea unui profesor de fizică evreu, căzut în depresie după ce soţia l-a părăsit şi urât de propriii copii, ne dăm seama că genul filmelor sumbre a ajuns la mare căutare.
Povestea postapocaliptică „The Road“ - a cărei premieră va fi pe 25 noiembrie, cu Viggo Mortensen în distribuţie - a fost deja inclusă de critică în aceeaşi categorie.
„A Single Man“, cu premiera pe 4 decembrie, redă şi el povestea din 1926 a unui profesor de engleză (Colin Firth) aflat în pragul depresiei după ce iubitul său (Matthew Goode) moare într-un accident de maşină. În „Up in the Air“ (premiera pe 25 decembrie, cu George Clooney) asistăm la o dramă cu elemente de comedie.
„Precious“, în schimb, spune povestea unei fete violate de tată. „Nu se pune problema că aceste producţii nu ar fi bune, numai că oamenii nu vor da bani ca să vadă un film sumbru dacă nu au chef să vadă un astfel de gen“, notează David Denby.
Temele pe care le găsim de obicei în aceste filme sunt incestul, crima, SIDA, cancerul, abuzurile, dispariţiile tragice. Se pare că o atare situaţie nu este o simplă coincidenţă. Boomul de scenarii depresive a venit la sfârşitul mandatului lui George Bush, de care se săturase aproape întregul Hollywood. „Mi se pare normal că se întâmplă aşa, este şi aici un efect al crizei, pentru că nu sunt motive de optimism nici în cinematografie.
Citeşte mai mult pe Cotidianul.