Ce a declarat fostul director al Operei Naționale din București
Într-un set de scrisori, Ignat își povestește experiențele cu amanta, descriind cadourile luxoase pe care i le-a oferit, inclusiv ceasuri scumpe, bijuterii și haine de mii de euro. Însă dezvăluirile nu se limitează la aceste gesturi opulente. Ignat mărturisește despre violența domestică, relatând cum amanta i-a agresat fizic soția chiar în biroul său de la Operă, și despre cumpărarea de droguri pe holurile instituției.
Scrisorile par să fi fost scrise de Ignat în încercarea de a se proteja de acuzațiile de hărțuire sexuală venite din partea amantei. Însă, în loc să îl disculpe, mărturisirile sale nu fac decât să confirme gravele abateri de la etica managerială și personală, relevând o lipsă totală de responsabilitate în conducerea instituției.
Cum se apără Fănel Ignat
Ignat se apără într-un mod halucinant, argumentând că diversele situații compromițătoare, precum faptul că amanta venea drogată la concerte și repetiții sau că el îi plătea cursurile de limbi străine, nu ar constitui hărțuire. Pe lângă acestea, lista cadourilor oferite amantei, ce însumează peste 10.000 de euro, arată un management centrat exclusiv pe interesele personale ale fostului director, în detrimentul responsabilităților sale profesionale.
Într-un gest de auto-denunțare aproape caragialesc, Ignat detaliază cum i-a modificat amantei postul de muncă pentru a o angaja la Operă, aparent la rugămintea mamei acesteia, subliniind absurdul situației. Aceste dezvăluiri vin într-un moment critic pentru Ignat, care încearcă să revină în fruntea Operei Naționale, însă angajații instituției au reacționat ferm împotriva întoarcerii sale, inițiind o petiție publică prin care cer ca acesta să fie îndepărtat definitiv.
În plus, Fănel Ignat a fost anterior acuzat de conducerea discreționară a instituției, de prioritizarea intereselor personale în detrimentul celor profesionale și de management defectuos. Aceste acuzații includ și un „blat artistic” cu dirijorul italian Alberto Veronesi, ceea ce ar fi afectat negativ activitatea artistică a Operei Naționale București.