„Dacă am schimba ceva, dacă am face Paștele cu catolicii, n-ar mai veni Lumina. Cum s-a petrecut în 1579. A fost schimbat Patriarhul, nu i s-a dat voie să vină în Biserică, a stat la un stâlp la intrarea în Biserică, Lumina a venit deasupra Sfântului Mormânt, n-a coborât la falsul patriarh, ci a venit la adevăratul patriarh, care era umilit. În stâlpul acela s-a făcut o gaură, de acolo a ieșit Lumină și așa s-a răspândit în 1579 lumina Învierii Domnului, tot prin patriarhul ortodox, care era canonic. Pe unde se schimbă rânduiala, nu mai este Dumnezeu aceasta trebuie să reținem! Noi ortodocşi suntem și, dacă vor să ne omoare, primim moarte, decât să schimbăm credinţa sau vreo tradiție care ține de spiritualitatea noastră, de mântuirea noastră.“, a spus Teodosie.
În România, majoritatea populației este de confesiune ortodoxă, care folosește calendarul iulian pentru calcularea datei Paștelui, spre deosebire de catolici și protestanți, care folosesc calendarul gregorian. Acest lucru duce la diferențe de până la cinci săptămâni între cele două date ale Paștelui.