Istoricul Boswell argumentează în lucrarea "Same-Sex Unions in Premoderne Europe" că relaţia dintre Serghie şi Vah poate fi înţeleasă ca având o latură romantică, menţionând că cel mai vechi text al martirologiei lor îi descrie ca erastai, termen ce poate fi tradus ca "iubiţi".
Istoricul a sugerat că cei doi chiar au fost uniţi printr-o ceremonie cunoscută sub numele de adelphopoiesis sau prindere ca fraţi de cruce, pe care-l considera o formă creştin timpurie de parteneriat între două persoane de acelaşi sex, consolidând un punct de vedere propriu despre o atitudine creştină tolerantă faţă de homosexualitate.
Pomenirea Sfintilor Mari Mucenici Serghie si Vah, potrivit calendar-ortodox.ro.
Serghie era primicer din scoala centiliilor, iar Vah era secundicer din aceeasi scoala. Deci, învatându-se si urmând din început credintei crestinilor, si dumnezeiestilor Scripturi, si fiind pârâti la împaratul, îi silira sa faca împreuna cu dânsul jertfa de idoli; si ei neprimind nicidecum aceasta, i-au descins de brâie si le-au luat portul cel de podoaba, ce purtau împrejurul grumajilor, si i-au îmbracat cu port femeiesc, si i-au dus în mijlocul târgului, ca sa-i ocarasca, încarcati de lanturi. Apoi au fost trimisi la guvernatorul Antioh - un dregator cu deosebire crud - în cetatea Barbalison pe Eufrat. Aci apropiindu-se, din aratare îngereasca s-au umplut de îndrazneala si de putere dumnezeiasca, si întâi Vah fiind batut cu vine de bou crude multa vreme, si-a dat duhul în aceste chinuri. Iar lui Serghie facându-i-se strânsori în multe chipuri, si bagându-i în picioare încaltaminte de fier, si silindu-l sa alerge departe, dupa aceea bagându-l în temnita, si iarasi pironindu-se cu aceleasi rani de încaltaminte, i s-a taiat capul.