Chemarea în instanţă nu are impact asupra chipset-urilor NVIDIA livrate în prezent.
“Suntem siguri că se va dovedi că licenţa noastră este valabilă în forma în care am negociat-o,” a declarat Jen-Hsun Huang, preşedinte şi CEO al NVIDIA. “Problema este că unitatea centrală de procesare (CPU) şi-a pierdut importanţa pentru întregul sistem, iar sufletul calculatorului se mută rapid pe unitatea de procesare vizuală (GPU). Cererea formulată de Intel este, cu siguranţă, o încercare de înăbuşire a inovaţiei şi de protejare a unei afaceri CPU în descompunere.”
NVIDIA a semnat înţelegerea în anul 2004 şi a urmărit dezvoltarea platformelor inovatoare pentru sistemele cu procesoare Intel. În schimb, Intel a primit o licenţă pentru o serie de patente NVIDIA cum sunt 3D, GPU, şi altele.
Din momentul semnării contractului, NVIDIA a lansat o serie de inovaţii precum SLI, Hybrid power, şi arhitectura de procesare paralelă CUDA. ION, cea mai recentă inovaţie, integrează o unitate de procesare vizuală GPU NVIDIA, Northbridge şi Southbridge într-o singură pastilă compactă de siliciu. Dacă este combinată cu un procesor CPU, ION oferă o arhitectură PC cu două cipuri pentru procesoarele Intel cu doi ani mai avansată decât soluţia proprie Intel. În plus, platforma ION este de 10 ori mai performantă decât arhitectura cu trei cipuri dezvoltată în prezent de Intel.
Huang a mai declarat că NVIDIA a încercat de mai bine de un an să rezolve diferendul cu Intel într-o manieră onestă şi rezonabilă. "Chipset-urile NVIDIA dezvoltate pentru procesoarele Intel actuale nu sunt afectate de această dispută", a conchis Jen-Hsun Huang.