Conform evangheliilor, Maria Magdalena a fost prezentă în toate evenimentele importante ale lui Iisus, inclusiv, şi mai ales în momentul crucificării şi al descoperirii mormântului gol, informează History Extra.
Mai mult decât atât, se pare că de fapt Maria Magdalena a fost cea mai apropiată de Iisus în momentele sale critice care i-au definit scopul şi i-au descris credinţa.
De asemenea, sugestia intimităţii este legată de natura viziunii Mariei Magdalena - a împărăţiei lui Dumnezeu pe care o împărţea cu Iisus. Nu se ştie cât şi ce din această viziune a fost distorsionată în controversele care au format noua religie.
Biserica a încercat să suprime natura aceasta a Mariei Magdalena prin schimbarea ei în prostituată. Nu a fost nici accidental că Maria, mama lui Iisus, care, în afară de unele menţiuni în scrierile lui Matei şi Luca, nu are niciun rol activ în viaţa Mântuitorului, a fost transformată de Biserică (fără dovezi) într-o virgină şi Mama lui Dumnezeu. Modelarea aceasta a început din anul 591 când Papa Grigore cel Mare a ales imaginea Mariei Mama lui Dumnezeu în detrimentul Mariei Magdalena, care a fost o femeie păcătoasă în scrierile lui Luca - aşadar o prostituată.
Deşi au existat încercări în 1969 ale Papei Paul al VI-lea de a shimba imaginea Mariei Magdalena, perspectiva acesteia a rămas împământenită şi astăzi în cultura populară ca fiind cea a unei prostituate, aşa cum apare şi în filmul lui Mel Gibson din 2004, numit Passion of the Christ.
În 2012, un profesor de la Harvard, pe nume Karen King, a anunţat descoperirea unui papirus antic pe care este scris „Iisus a spus către ei, soţia mea”, dar care ulterior s-a dovedit a fi un fals.
De asemenea, creştinii gnostici o descriu pe Maria Magdalena ca fiind concubina sau chiar soţia lui Iisus, deseori descriind relaţia în termeni erotici, scrie descopera.ro.