AUDREY HEPBURN a fost aleasă în 2014 drept cea mai frumoasă femeie din ultimii 50 de ani. Ea a fost una dintre cele mai mari actrițe ale Hollywoodului, dar în același timp un simbol al eleganței, sursă de inspirație pentru creațiile lui Hubert de Givenchy, dar și al umanității, implicându-se în numeroase acțiuni umanitare ca ambasador al UNICEF.
AUDREY HEPBURN — de la a cărei naștere se împlinesc, la 4 mai 2014, 85 de ani — a captivat publicul cu silueta sa fină, maniere aristocrate și mișcări grațioase, care reprezentau o imagine nouă, inedită a feminității. Eleganta AUDREY HEPBURN a fost exact opusul unora dintre contemporanele sale ca Marilyn Monroe sau Elizabeth Taylor, cu atât mai mult cu cât după standardele anilor 50, Hepburn era prea înaltă și prea slabă.
Luca Dotti, fiul din cea de-a doua căsătorie a actriței, spunea, într-un interviu publicat în exclusivitate pe larevista.ro, în 2013, că mama sa își caracteriza stilul ''precum un gentleman englez''.
''De regulă, un bărbat are două sau trei jachete care-i vin bine, nu are nevoie de atâta modă, să facă schimbări în fiecare zi. Aceasta era filosofia mamei mele în ce privește moda: când găsești ceva care-ți vine bine, rămâi cu asta. Nu o lua razna încercând să urmezi moda și cumpărând tot ce apare, ci mai degrabă rămâi credincios lucrurilor care ți se potrivesc cel mai bine'', declara Luca Dotti.
AUDREY HEPBURN (Audrey Kathleen Ruston) s-a născut la 4 mai 1929, în districtul Ixelles din Bruxelles, Belgia și a fost unicul copil al lui Joseph Victor Anthony Ruston, fost consul onorific britanic în Indiile Olandeze de Est, și al celei de-a doua soții a acestuia, baronesa olandeză Ella van Heemstra. Deși născută în Beligia, Hepburn a avut cetățenie britanică prin tatăl său.
Viața lor de familie era împărțită între Olanda, Marea Britanie și Belgia, însă, datorită acestui fapt, AUDREY HEPBURN vorbea fluent în engleză, olandeză, franceză, spaniolă și italiană. Din 1935 a început să studieze dansul clasic, dorința de a dansa manifestându-se după ce a participat la mai multe spectacole de gen la Bruxelles.
În 1930, tatăl său, simpatizant al nazismului, a părăsit familia, iar în 1935 a intervenit divorțul părinților săi. Abia prin anii '60, AUDREY HEPBURN și-a găsit părintele, prin Crucea Roșie, în Dublin și, chiar dacă nu a depășit ușor momentul plecării tatălui său, a păstrat legătura cu el și l-a sprijinit financiar până la moartea acestuia.
AUDREY HEPBURN și mama sa s-au stabilit la Kent, în sud-estul Angliei, viitoarea actriță continuându-și studiile la o școală particulară. În 1939, în fața iminenței războiului, s-au mutat la Arnhem, în Olanda, unde Audrey a urmat Conservatorul până în 1945.
Ajunsă la un nivel avansat de studiu, a predat arta dansului studenților mai tineri. De asemenea, în timpul ocupației germane a dat lecții particulare de dans sau a dansat, adunând, astfel, bani pentru rezistența olandeză. Existența sa a fost amenințată, în acei ani, Hepburn suferind de malnutriție, pe acest fond dezvoltând o anemie acută și probleme respiratorii.
După încheierea războiului în 1945, a continuat cursurile de dans, la Amsterdam, cu Sonia Gaskell, o mare maestră a baletului olandez. Datorită înălțimii sale (1,70 m) și a problemelor de sănătate din timpul războiului, a renunțat la balet și s-a dedicat actoriei. Pentru a se întreține financiar a lucrat și ca model pentru diverși creatori de modă. A jucat într-o serie de spectacole muzicaluri și a avut o serie de roluri secundare în filme britanice.
AUDREY HEPBURN și-a făcut debutul pe scenă în rolul de coristă în comedia muzicală ''High Button Shoes'' (1948-1949; 291 de reprezentații). Au urmat piesele ''Sauce Tartare'' (1949, 437 reprezentații de succes) și ''Sauce Piquante'' (1950).
Talentul său i-a adus oferta unui rol principal într-un spectacol jucat la New York, pe Broadway.
Astfel, la 24 noiembrie 1951, spectacolul ''Gigi'', o adaptare după cartea omonimă a scriitoarei franceze Colette, este prezentat la Teatrul Fulton din New York, numele lui AUDREY HEPBURN fiind arborat deasupra titlului piesei. Piesa a beneficiat de 219 reprezentanții și s-a terminat la 31 mai 1952. Debutul pe Broadway i-a adus premiul pentru debutul în teatru — Theatre World Award. Ea a reluat acest rol în turneul din SUA al piesei, care a început la 13 octombrie 1952 în Pittsburgh și a continuat cu Cleveland, Chicago, Detroit, Washington și Los Angeles, înainte de a se închide la 16 mai 1953, în San Francisco.
Tot pe Broadway, AUDREY HEPBURN a jucat și în 1954, în spectacolul ''Ondine'', câștigând Premiul Tony pentru cea mai bună interpretare feminină în rol principal. În acest spectacol l-a avut ca partener pe actorul Mel Ferrer, care i-a devenit soț, la 25 septembrie 1954.
În lumea cinematografiei, succesul mondial l-a dobândit cu filmul ''Roman Holiday'' (1953), în care a jucat alături de Gregory Peck, fiind, totodată, prima actriță care a primit, pentru același film, cele mai importante premii: Oscar, Globul de Aur și BAFTA pentru cea mai bună actriță.
În ''Sabrina'' (1954), AUDREY HEPBURN a jucat alături de Humphrey Bogart și William Holden, fiind nominalizată la Premiul Oscar pentru cea mai bună actriță. Au urmat alte filme de succes: ''The Nun's Story'' cu Peter Finch (1959, premiul BAFTA pentru cea mai bună actriță în rol principal, Premiul criticilor de film din New York pentru cea mai bună actriță, precum și o nominalizare la Oscar), ''Breakfast at Tiffany's'' cu George Peppard (1961), ''Charade'' (1963, Premiul BAFTA pentru cea mai bună actriță în rol principal), ''My Fair Lady'' (1964) și ''Wait Until Dark'' (1967).
Odată cu debutul pe marele ecran, și-a făcut apariția ''stilul AUDREY HEPBURN'', succesul fiind imediat, la fel și influența în lumea modei. Regizorul filmului, Billy Wilder, povestea mai târziu că era pentru prima dată când pe ecrane era lansată o vedetă adevărată, cu stil și personalitate, cu talent și pasiune pentru ce făcea.
După succesul cu ''Vacanță la Roma'', femeile de pretutindeni au copiat tunsoarea scurtă, fustele ample și bogate, strânse pe talie și bluzele cămașă încheiate în nasturi, a la AUDREY HEPBURN, ce au făcut furori la acea vreme. De asemenea, pardesiele elegante și poșetele perfecte îi desăvârșeau actriței ținuta, făcând-o unică și specială.
Următorul film, "Sabrina'', i-a adus împreună pe AUDREY HEPBURN și designerul francez Givenchy. AUDREY HEPBURN și-a dorit o rochie de seară cu un model aparte, iar Givenchy a creat "decollete Sabrina''. Givenchy avea doar 26 de ani, iar în curând designerul și-a descoperit modelul perfect. În egală măsură, Audrey Hepburn a găsit în Givenchy pe cineva care avea să scrie o pagină importantă în istoria modei. Împreună au reușit să creeze ceea ce se va numi "stilul AUDREY HEPBURN".
Silueta și chipul delicat al lui AUDREY HEPBURN erau perfecte pentru simplitatea austeră, geometrică a lui Givenchy și culorile preferate de acesta: negru, alb, pasteluri.
Cu "Sabrina", AUDREY HEPBURN a suferit o schimbare atât de puternică încât mass-media a început să anunțe nașterea unei adevărate manii. Actrița devenise un simbol pentru șic și eleganță, reprezentative pentru Givenchy. În film, AUDREY HEPBURN, transformată de experiența pariziană, își face intrarea la o petrecere cu rochia creată de Givenchy, iar imaginea este greu de uitat pentru cei care au văzut-o. O copie a acestei capodopere a modei a fost realizată în atelierul Givenchy pentru o retrospectivă desfășurată în 1992 la Palais Galliera din Paris.
Parteneriatul cu Givenchy a continuat, acesta realizând garderoba actriței pentru mai multe producții, între care ''Funny Face'' (1957), ''Love in the Afternoon'' (1957), ''Breakfast at Tiffany's'' (1961), ''Paris When It Sizzles'' (1963), ''Charade'' (1964), dar și rochia pentru cea de-a doua nuntă și pentru alte evenimente din viața actriței.
Un alt mare film de succes — ''Breakfast at Tiffany's'' a impus un nou stil — ''little black dress", în care Audrey a apărut într-o rochie neagră simplă accesorizată cu mănuși lungi negre și cu ochelari mari, negri. Rochia neagră Givenchy purtată de AUDREY HEPBURN în această peliculă a fost vândută în 2006, cu peste 462.000 de lire sterline, cel mai mare preț pentru o rochie dintr-un film.
Actrița însăși mărturisea: ''Look-ul meu este realizabil. Orice femeie poate arăta la fel ca AUDREY HEPBURN dacă îmi adoptă coafura, își cumpără ochelari de soare mari și îmbracă rochii fără mânecă."
Fiul din prima căsătorie, Sean Ferrer, i-a descris stilul, bazându-se pe amintirile din copilărie: ''Pentru AUDREY HEPBURN, stilul era o extensie a frumuseții naturale interioare, combinată cu disciplina auto-impusă, respectul pentru ceilalți și speranța că în final totul va fi bine.
Liniile erau pure și elegante pentru că actrița credea în puterea simplității, iar stilul ei era etern pentru că AUDREY HEPBURN credea în calitate. Dacă astăzi este încă un simbol al modei în bună parte este meritul consecvenței: după ce și-a format un stil propriu, l-a păstrat toată viața. Nu a făcut compromisuri, nu s-a lăsat influențată de curente și mode trecătoare, nu s-a schimbat la fiecare două luni'.
După separarea de actorul Mel Ferrer (1967), a renunțat la a mai juca în producții importante, având doar apariții sporadice. S-a căsătorit, în 1969, cu psihologul italian Andrea Dotti și s-a stabilit în Elveția, dar în 1982, cei doi au divorțat. Din 1980 și până la moartea sa, AUDREY HEPBURN a avut o relație cu actorul olandez Robert Wolders.
În 1980, AUDREY HEPBURN a fost numită Ambasador UNICEF al Bunăvoinței, dedicându-se cu dăruire acestei misiuni până în ultimii ani ai vieții. Între 1988-1992 s-a implicat în diverse acțiuni în unele dintre cele mai sărace comunități din Africa, America de Sud și Asia.
Președintele american George H. W. Bush i-a acordat distincția Medalia Libertății în recunoaștere pentru munca sa depusă în cadrul acestei organizații, iar Academia de Artă și Film a onorat-o postum, cu Premiul pentru umanitate ''Jean Hersholt'' pentru contribuția sa adusă umanității.
A început să acuze dureri abdominale, la sfârșitul lui septembrie 1992, la întoarcerea dintr-o misiune umanitară în Somalia. În noiembrie a plecat la Los Angeles pentru investigații mai amănunțite. Aici, medicii au descoperit un cancer abdominal, care era prea extins pentru a fi eliminat în totalitate, devenind astfel inoperabil. AUDREY HEPBURN s-a stins din viață câteva luni mai târziu, la 20 ianuarie 1993, la locuința sa din Vaud, Elveția.
Recent, la două decenii de la moartea mamei sale, Luca Dotti, cel de-a doilea fiu al actriței, a lansat cartea ''Audrey in Rome'', care cuprinde aproape 200 de fotografii, multe dintre ele publicate pentru prima dată, realizate în perioada în care actrița trăia la Roma. În interviul acordat cu acest prilej și publicat pe www.larevista.ro, în 2013, acesta spunea despre perioada UNICEF, că pentru mama sa a fost o a doua carieră. ''După război, a fost salvată de UNICEF, așa că principala ei motivație de a lucra cu ei a fost faptul că trecuse prin această experiență.
Gândul ei era mereu la copii — puteau fi copii din Italia, România sau Africa — spunea: Dacă mergi pe stradă și vezi copii care mor, nu te întrebi: Sunt copiii mei? Pur și simplu te oprești și ajuți. Și nu o făcea ca vedetă, ci spunea: călătoresc ca mamă. Acesta a fost un mesaj puternic''.
AUDREY HEPBURN, una dintre cele mai faimoase actriţe şi una dintre cele mai frumoase femei din lume, este sărbătorita zilei la Google.
Logoul Google de duminică, 4 mai, prezintă chipul actriţei AUDREY HEPBURN, sub forma unui desen alb-negru. De asemenea, cuvântul "Google" apare scris pe un fundal roz, în spatele chipului actriţei. Pe acest fundal roz, artista, fostă ambasadoare a UNICEF, apare în mai multe scene alături de copii din diverse colţuri ale lumii.
Actriţa de origine belgiană AUDREY HEPBURN, născută pe 4 mai 1929, a fost considerată o legendă a cinematografiei mondiale şi un model al eleganţei. AUDREY HEPBURN a murit din cauza unui cancer, în Elveţia, pe 20 ianuarie 1993, la vârsta de 63 de ani.
AUDREY HEPBURN a câştigat un premiu Oscar pentru rolul din "Vacanţă la Roma", în 1954, şi un altul pentru acţiunile ei umanitare, în 1993.
După imensul succes înregistrat de filmul "Vacanţă la Roma", AUDREY HEPBURN a devenit unul dintre cele mai apreciate staruri de la Hollywood, jucând în numeroase filme, dintre care cele mai cunoscute sunt "Mic dejun la Tiffany/ Breakfast at Tiffany's", "My Fair Lady", "Povestea unei călugăriţe/ The Nun's Story" şi "Funny Face".
În ultima perioadă a vieţii sale a fost cunoscută mai ales pentru munca umanitară depusă în calitate de ambasadoare a bunăvoinţei din partea UNICEF.
Imaginea ei de simbol al cinematografiei a rămas vie de-a lungul timpului. Astfel, la începutul anului 2006, actriţa a fost aleasă cea mai frumoasă femeie a tuturor timpurilor.
Pe de altă parte, în aprilie 2014, AUDREY HEPBURN a fost desemnată cea mai frumoasă femeie din ultimii 50 de ani.
Stilul vestimentaţiei sale continuă să fie popular în rândul femeilor din toată lumea până în zilele noastre. Rochia neagră Givenchy din filmul "Mic dejun la Tiffany", de Blake Edwards, a fost vândută la licitaţie în 2006 cu peste 462.000 de lire sterline, cel mai mare preţ obţinut pentru o rochie dintr-un film.
Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.
AUDREY HEPBURN este cea mai frumoasă femeie din lume. Într-un sondaj menit să arate care sunt cele mai frumoase 50 de femei din ultimii 50 de ani, AUDREY HEPBURN a ocupat prima poziţie. În ansamblu, 33 dintre cele 50 cele mai frumoase femei din lume sunt brunete, urmate de 17 blonde şi doar o singură roşcată - actriţa Rita Hayworth, potrivit Mediafax.
Pe primele 10 poziţii din top, AUDREY HEPBURN, cunoscută mai ales pentru rolul din filmul "Mic dejun la Tiffany/ Breakfast at Tiffany's", este urmată de trei femei blonde: prinţesa Diana, actriţa americană Grace Kelly şi actriţa franceză Brigitte Bardot. De asemenea, fotomodelul Twiggy completează cercul blondelor din top 10. În schimb, femeile brunete domină clasamentul, în primele 10 poziţii fiind incluse şase: actriţa americană Elizabeth Taylor, ducesa de Catherine de Cambridge, Angelina Jolie, actriţă indiană Aishwarya Rai şi Catherine Zeta-Jones.
De asemenea, printre cele mai frumoase femei brunete se află actriţa şi fotomodelul britanic Kelly Brook, actriţa americană Mila Kunis, soţia celui de-al 35-lea preşedinte al Statelor Unite ale Americii, John F. Kennedy - Jackie Kennedy, creatoarea de modă Victoria Beckham şi prezentatoarea TV Alexa Chung.
În ceea ce priveşte femeile blonde, 17% dintre cei care au votat au ales-o pe prinţesa Diana ca fiind cea mai frumoasă. În top se mai află şi fotomodelul britanic Kate Moss, prezentatoarea TV Holly Willoughby, precum şi actriţele Charlize Theron şi Scarlett Johannson.
Rita Hayworth, născută Margarita Carmen Cansino, în 1918, a fost singura femeie roşcată inclusă în acest top. De fapt, culoarea originală a părului artistei era neagră, dar aceasta s-a vopsit în speranţa că va obţine mai multe roluri în filme.
AUDREY HEPBURN, cine a fost AUDREY HEPBURN
Într-o lume a blondelor și a formelor voluptoase, AUDREY HEPBURN a izbutit să deschidă şi o altă coordonată a frumuseţii prin silueta ei zveltă, androgină, tunsorile pixie şi sprâncenele proeminente.
Chiar dacă se cunosc multe detalii despre viaţa şi cariera sa, există totuşi şi câteva lucruri prea puţin cunoscute despre AUDREY HEPBURN Iată mai jos câteva dintre aspectele mai puţin ştiute despre cea care astăzi este considerată o emblemă a frumuseţii, a farmecului copilăresc şi a eleganţei. Pe scurt, imaginea stilului şi a bunului gust.
Înainte de a deveni actriţă, AUDREY HEPBURN a fost asistentă la un cabinet stomatologic. Actriţa a fost de multe ori complexată de faptul că purta 44 la pantofi. De asemenea, nu era mulţumită nici nasul ei, cu atât mai mult cu cât a primit multe critici privind aspectul fizic din partea mamei sale, lucru pe care ulterior l-a acceptat şi a învăţat să-l folosească în favoarea ei.
După ce a AUDREY HEPBURN a apărut în filmul Breakfast at Tiffany’s cu o pisică, adăposturile de animale au constatat o creştere a cererii de pisici de rasa asemănătoare celei din film. Frumosul terrier al actriţei a fost botezat Mr. Famous.
Două dintre filmele preferate ale lui AUDREY HEPBURN au fost E.T. şi The Princess Bride. La câteva momente după ce AUDREY HEPBURN a primit premiul Oscar pentru Cea Mai Bună Actriţă graţie prestaţiei sale din Roman Holiday (Vacanţă la Roma), aceasta s-a dus la toaletă unde şi-a uitat din greşeală premiul. Din fericire, statueta a fost recuperată la timp, chiar când actriţa se pregătea pentru fotografiile din timpul ceremoniei.
AUDREY HEPBURN a depus un jurământ prin care-şi promitea să nu depăşească 46 de kilograme. Cu excepţia momentelor în care a fost însărcinată, aceasta nu şi-a încălcat niciodată jurământul. Una dintre actriţele preferate ale lui AUDREY HEPBURN a fost Meryl Streep.
AUDREY HEPBURN mai deţine supremaţia la un capitol: coafura.
Cocul purtat de actriţa AUDREY HEPBURN în filmul "Mic dejun la Tiffany/ Breakfast At Tiffany’s", din anul 1961, a fost desemnat cea mai populară coafură din toate timpurile, în urma unui sondaj realizat în saloanele de coafură din Marea Britanie.
Celebra coafură a lui AUDREY HEPBURN, care a interpretat în acest film rolul frumoasei şi sofisticatei Holly Golightly, a ocupat prima poziţie în topul 10 al celor mai solicitate coafuri în saloanele din Marea Britanie, informează express.co.uk.
Se pare că tunsorile din anii '50 şi '60 sunt din nou la modă în zilele noastre.
Buclele blonde făcute celebre de actriţa Marilyn Monroe ocupă poziţia a doua în acest top, iar coafura băieţească, într-o nuanţă de blond închis, cu părul drept şi aranjat într-o parte, făcută celebră de modelul britanic Twiggy s-a clasat pe locul al treilea.